Pierwsze 3 miesiace karmienia piersia

Dla dużo z nas kawa jest nieodłącznym napojem w rytmie dnia. Jesteśmy różne preferencje. Niektóre z nas lubią tak zwaną kawę z mlekiem, inne espresso, też inne kawę parzoną. Lubimy kawę z cukrem lub bez, z ekspresu lub rozpuszczalną. A w czasie nastąpienia w ciążę, istniejemy w mieszkanie podjąć wszystkie możliwe kroki, by nasze dziecko było jak najzdrowsze. Dlatego też poszukujemy w internecie informacji o tym, co można, a czego nie kobiecie w ciąży, z niepokojem starając się znaleźć informację, czy będziemy zmuszone zwolnić z polskiego ulubionego napoju przez okres najbliższych dziewięciu miesięcy, czy jedynie go ograniczyć. Czy picie kawy w ciąży jest {bezpieczne?|pewne?|wygodne?|miłe?} Niniejszym artykułem postaram się zdać na ostatnie nurtujące pytanie.

Całkowite zrezygnowanie z kawy w przebiegu ciąży nie jest konieczne, jednak nie zmienia to faktu, że winna być ona ograniczona. W średnim organizmie kofeina wprowadzona w kawie broni się do 4 godzin. W organizmie kobiety ciężarnej ostatni okres bardzo się wydłuża, zwłaszcza w gorących miesiącach ciąży, mocno oddziałując na układ nerwowy, podwyższając ciśnienie i podrażniając żołądek, co u matki może powodować nieprzyjemną zgagę. Co daleko, należy pamiętać o tym, że kawa działa moczopędnie, wypłukując z organizmu kobiety magnez i wapń, na jakich niedobory mogą narzekać nawet mamy, jakie w ogóle nie piją kawy. Dodatkowo, nie należy zapominać, że kawa dość mocno obciąża żołądek, z czym organizm nienarodzonego dziecka może sobie nie poradzić. Konsekwencją tegoż prawdopodobnie istnieć upośledzenie hormonu wzrostu.

Jak zatem widać, rezygnacja z kawy nie jest konieczna, ale winna być niezbędna. Picie kawy w woli nie jest niebezpieczne, ale zamiast tegoż o wziąć po substytuty, takie jak kawa zbożowa, która jeszcze może powodować magnez oraz witaminy, jakie są niezbędne organizmowi przyszłej matki a jej nienarodzonego dziecka. Czy można i sięgnąć po kawę bezkofeinową. Jeśli natomiast czujemy nieodpartą potrzebę wypicia pysznej, aromatycznej kawy, starajmy się ją zabielić mlekiem, co dużo zmniejszy kwasowość. Istotnym jest też, aby wybierać kawy z ekspresu albo ze dodatkowego zaparzacza, czyli tak zwanej Mokki. Ten rodzaj kawy jest bowiem o wiele lepszy, zawiera o dużo mniej szkodliwych substancji chemicznych. Wywar kawy z ekspresu lub zaparzacza istnieje ponad mniej skoncentrowany niż kawy rozpuszczalne, i co za tym idzie, jest nieco mniej kofeiny.